10 naturalnych sposobów na łamliwe paznokcie

Dieta w przypadku słabych paznokci

Jeśli płytka twoich paznokci jest osłabiona, rozdwaja się i kruszy, przyczyną może być niedobór składników odżywczych, niezbędnych do utrzymania jej prawidłowej kondycji. Są to:

Witamina A: regeneruje komórki skóry, odpowiada za właściwe nawilżenie, wzmacnia kondycję włosów i paznokci. Jej niedobór powoduje kruchość i rozdwajanie się paznokci. Źródłem witaminy A są przede wszystkim: zielone warzywa liściaste (sałata, szpinak, kapusta pekińska, brokuły, szczaw, pietruszka, szczypior, koper), czerwone i pomarańczowe warzywa (marchew, dynia, pomidory, papryka), owoce (brzoskwinie, morele, pomarańcze, śliwki, melony, wiśnie), podroby zwierzęce (szczególnie wątróbka), tran rybny, żółtka jaj, mleko oraz przetwory mleczne.

Uwaga! Witamina A w dawkach większych niż zalecane może działać toksycznie!

Witaminy z grupy B: B1, B2, B6, B12: Niedobór tych witamin jest przyczyną łamania się i osłabienia płytki paznokci. Witaminy z grupy B wpływają na przyspieszenie wzrostu paznokci oraz redukują powstałe zniekształcenia na płytce. Ich źródłem są: zboża, warzywa strączkowe (fasola, groch, soja), ciemnozielone warzywa, orzechy włoskie i migdały, mleko i produkty mleczne, podroby zwierzęce (głównie wątroba), mięso drobiowe, ryby (łosoś, makrela, pstrąg), jajka, małże, drożdże.

Witamina E: Oprócz swoich właściwości redukujących wolne rodniki w organizmie, działa wzmacniająco na płytkę paznokcia. Jednak warto pamiętać, nadmiar witaminy E może przyczynić się do ich żółknięcia. Jej źródłem są: oleje roślinne (rzepakowy, słonecznikowy, sojowy, kukurydziany), orzechy (włoskie i ziemne), migdały, nasiona, pełne ziarna zbóż, zielone warzywa (sałata, kapusta, szpinak, brokuły, brukselka), inne warzywa (czosnek, marchew), produkty zwierzęce (jaja, wątroba, mleko).

Wapń: nie od dziś wiemy, że wapń odpowiada za odpowiednią kondycję kości, zębów i paznokci. Jego niedobór może powodować problemy z ich płytką (rozdwajanie się, kruchość). Jego głównym źródłem jest mleko i produkty mleczne, zwłaszcza sery żółte.

L- cysteina: Jest substancją białkową, której zawartość możemy zaobserwować w keratynie (głównym składniku paznokci). Jej źródłem są: soja, soczewica, ciecierzyca, czerwona fasola, groszek, czosnek, jajka.

10 sposobów na łamliwe paznokcie

Oprócz odpowiedniej diety, powinnaś zadbać także o właściwą pielęgnację swoich paznokci. Regularne zabiegi mogą spowodować znaczne osłabienie kondycji płytki. Poznaj 10 domowych sposobów na jej regenerację:

1. Oliwa z oliwek posiada właściwości odbudowujące, nawilżające i wzmacniające paznokcie. Zmieszaj pół szklanki oliwy z kilkoma łyżkami świeżo zaparzonego skrzypu polnego. W takiej mieszaninie mocz całe dłonie przez około 15 minut. Czynność powtarzaj co najmniej 2 razy w tygodniu.

2. Jeśli masz problemy z suchymi skórkami wokół paznokci, wmasuj rozgrzaną oliwę z oliwek w skórę dłoni i pozostaw na około 10 minut. Możesz dodać do niej kilka kropel cytryny. Zabieg wykonuj kilka razy w tygodniu. Oliwa nawilży skórę twoich dłoni i przyczyni się do regeneracji komórek.

3. W aptece dostępne są kapsułki z witaminą A+E, wewnątrz zawierające płyn, który należy wmasować w płytkę paznokcia i jej okolice.

4. Właściwości wzmacniające posiada również koper włoski, z którego możesz przygotować napar. Łyżkę kopru zalej 200 ml gorącej wody i pozostaw do ostudzenia. Następnie odcedź i mocz paznokcie przez około 5-10 minut. Czynność powtarzaj 2-3 razy w tygodniu.

5. Aby wzmocnić kondycję paznokci, możesz stosować również wosk pszczeli. Rozpuść go na małym ogniu, a po wystudzeniu zanurz w nim paznokcie na około 10 minut.

6. Często stosowanym sposobem regeneracji płytki paznokcia jest również moczenie dłoni w żelatynie spożywczej. Taki zabieg możesz wykonywać 2-3 razy w tygodniu przez około 10-15 minut.

7. Jeśli chcesz nadać swoim paznokciom połysk i nawilżenie, co 2-gi dzień wykonuj następujący zabieg: zetrzyj na tarce świeży ogórek i dodaj do niego kilka kropel cytryny. W takiej mieszance mocz dłonie przez około 15-20 minut.

8. Jeśli płytka twojego paznokcia jest pożółkła, możesz wybielić ją świeżym sokiem z cytryny. Codziennie wcieraj go w płytkę i pozostaw na około 10 minut.

9. W celu regeneracji i nawilżenia twoich paznokci stosuj odżywkę z jaja i oliwy z oliwek. Zmieszaj łyżkę oliwy z jednym jajem i kilkoma kroplami soku z cytryny. Taką mieszankę nałóż na paznokcie i pozostaw na około 15 minut.

10. Ugotuj 2 małe ziemniaki, po wystygnięciu dodaj do nich kilka kropel mleka i oliwy z oliwek. Wymieszaną papkę nanoś na paznokcie i skórę w ich okolicy. Pozostaw na 15 minut, następnie zmyj.

Facebook Komentarze

Brak komentarzy

Podziel się Swoją opinią