Aerobik – idealna aktywność dla kobiet!

Na czym polega aerobik?

Aerobik łączy w sobie ćwiczenia ruchowe, siłowe oraz rozciąganie, co pozwala zachować między nimi równowagę i sprawia, że trening nie jest nużący. Podczas ćwiczeń instruktor pokazuje nam ruchy, które później cała grupa ma za zadanie powtarzać.

Aerobik możemy uprawiać nie tylko na sali treningowej, ale również w wodzie. Jego bardzo popularną odmianą jest Aqua aerobik. Jest idealny dla osób w każdym wieku, a także dla kobiet w ciąży.

Inne przykładowe rodzaje aerobiku to:

  • Low-Impact – są to proste, mało intensywne ćwiczenia dla osób, które dopiero zaczynają ćwiczyć.
  • High-Low – łączy ćwiczenia o małym i większym natężeniu, ich podstawą są kroki aerobowe.
  • Body Ball – są to ćwiczenia wykorzystujące piłki terapeutyczne.
  • Fat Burning – głównym celem ćwiczeń jest spalanie tkanki tłuszczowej.

Jakie są jego zalety?

Podczas aerobiku zwiększa się nasza masa mięśniowa oraz elastyczność i zakres ruchu. Spalamy tkankę tłuszczową, więc to dobry sposób na zgubienie nadprogramowych kilogramów i modelowanie sylwetki poprzez poprawę jędrności skóry oraz redukcję cellulitu. Ćwiczenia pozwalają na obniżenie tętna spoczynkowego i zwiększenie wydajności układu sercowo-naczyniowego, a także oddechowego. Dużą zaletą ćwiczeń aerobikowych jest to, że wykonujemy je w grupie, co zwiększa nasze zaangażowanie i zwiększa motywację. Rytmiczna muzyka wprawia nas w doskonałe samopoczucie i dodaje nam energii. To połączenie treningu ze świetną zabawą!

Podsumowując, warto chodzić na zajęcia aerobiku, zwłaszcza w okresie zimowym, gdy nie spędzamy tak dużo czasu na świeżym powietrzu spacerując czy jeżdżąc na rowerze. Pozwoli nam on zachować formę nawet w te zimniejsze pory roku.

Przejrzyj ofertę klubów fitness na Lavito.pl i znajdź zajęcia dla siebie!

Facebook Komentarze

Brak komentarzy

Podziel się Swoją opinią